GDPR

Persondatapolitik

Folkekirkens Skoletjeneste i Gentofte

Formålet med Folkekirkens Skoletjeneste i Gentoftes persondatapolitik er at forklare, hvordan og med hvilket formål vi indsamler og behandler personoplysninger i forbindelse med projekttilmelding. Desuden hvordan oplysningernes beskyttes.

Indsamling af oplysninger

Læreren tilmelder sig lærerkurser og projekter ved at benytte tilmeldingsformularen på Folkekirkens Skoletjeneste i Gentoftes hjemmeside www.fs-gentofte.dk

Lærere angiver ved projekttilmelding følgende oplysninger:

  • Hvilket projekt/kursus man ønsker at tilmelde sig
  • Skolens navn
  • Lærerens navn
  • Navn på den tilmeldte klasse og antallet af elever
  • Lærerens e-mail
  • Lærerens telefonnummer
  • Ønsker til ”ud af huset” besøg /kirkebesøg

Projektets navn angiver hvilket projekt læreren ønsker at tilmelde sig. Lærerens oplysninger kobles til dette projekt.

Skolens navn og lærerens navn benyttes til at udsende det fysiske projektmateriale til skolen.

Klassens navn bruges til at sikre, at flere lærere ikke tilmelder samme klasse til samme projekt.

Antallet af elever bruges til at medsende det nødvendige antal elevmaterialer, når sådanne er indeholdt i projektet.

Lærerens e-mail og telefonnummer bruges til projektkoordinering. Fx orientering om hvornår læreren modtager projektmaterialerne, til at udsende links til projekthjemmesider og til at koordinere ”ud af huset besøg” mv.

Behandling af oplysninger

Lærerens navn, e-mail og telefonnummer bliver videregivet til samarbejdspartnere, hvis læreren har ønsket ”ud af huset besøg” med klassen eller hvis projektet indeholder et kirkebesøg. Det er fx den lokale præst eller organist i forbindelse med et kirkebesøg, arrangementskoordinatoren ved museumsbesøg eller kunstneren der evt. afvikler en workshop med klassen mv. Dette sker så logistik omkring besøget kan aftales, og så læreren kan få besked omkring aflysninger, ændringer og anden information omkring besøget. Oplysningerne videregives kun i forbindelse med det konkrete projekt, hvor læreren har ønsket ”ud af huset” besøg eller har kirkebesøg.

Lærerens navn og e-mail bliver desuden videregivet til samarbejdspartnere i forbindelse lærerkurser, således at kursusstedet kan udarbejde en deltagerliste.

Præsterne i Gentofte kommune kan også modtage en oversigt over, hvilke klasser fra deres lokale skoler, der er tilmeldt et projekt i skoleåret. På denne oversigt optræder lærerens navn eller øvrige kontaktoplysninger ikke. Oversigten skal blot give præsten overblik over, hvordan projekterne fra Skoletjenesten modtages lokalt.

Lærerens email kan benyttes til udsendelse af nyhedsbreve eller nytårs/sommerhilsen med mulighed for aktivt at framelde dette. 

Lærerens email benyttes afslutningsvist, når Folkekirkens Skoletjeneste i Gentofte mailer et link til næste års årskataloger på hjemmesiden.

Opbevaring og beskyttelse af oplysninger

De oplysninger læreren angiver ved projekttilmelding (Skolens navn, lærerens navn, navn på den tilmeldte klasse og antallet af elever, lærerens e-mail og lærerens telefonnummer) indtastes i et Excel ark af Folkekirkens Skoletjeneste i Gentoftes medarbejdere. Dette Excel ark ligger på medarbejdernes aflåste computer og kan kun tilgås af projektmedarbejderne.

Oplysningerne opbevares i et år. I det skoleår hvor projektet afvikles.

Ved skoleårets afslutning slettes:

  • Data fra tilmeldingsformularen på www.fs-gentofte.dk
  • Mappen med e-mails omkring projekttilmeldinger
  • Excel ark med projekttilmeldinger.

Kontakt til Grundskole:
kirkeskolegentofte@gmail.com

Kontakt til Ungdomsuddannelse:
Skgentofte.anne@gmail.com

© 2025 Folkekirkens Skoletjeneste i Gentofte
Vangedevej 50, 2820 Gentofte